top of page

איקיגאי - הנוסחה היפנית לאושר

איקיגאי – הנוסחה היפנית לאושר

במילה איקיגאי נתקלתי כמה פעמים וכמה פעמים בלימודיי השונים בטכניקת המיינדפולנס, בין אם במאמרים שונים, הרצאות של נזירים בודהיסטים ובכמה קורסים העוסקים במיינדפולנס.

המילה איקיגאי מגיעה מיפנית ומשמעותה היא משמעות לחיים או חיים ששווה לחיות. האיקיגאי היא נוסחה למציאת האושר בחייך. הנוסחה מורכבת מארבעה גורמים שללא ארבעתם יחדיו כאחד, תחושת החמצה ופספוס עלולה ללוות אותך.

ארבעת הגורמים הם:


1. משהו שאת.ה אוהב.ת – דברים שכשאתם עושים אותם גורמים לכם לתחושת הנאה, שלזמן שאתם עוסקים בהם – המחשבות נחות ואתם נמצאים פשוט ובלי מאמץ ברגע הנוכחי. יש הקוראים לזה מצב זרימה ויש הקוראים לזה אהבה/הנאה. זאת הסיבה בגללה שאנו עוסקים ביצירה כמו ריקוד, שירה, ציור, כתיבה אנחנו כל כך נהנים.

2. משהו שהעולם צריך – אנחנו בנויים כיצור חברתי, חלק מהמערכת שלנו בנויה כך שכשאנו תורמים ועושים עבור אחרים בקהילה שלנו ומרגישים יעילים – זה גורם לנו להרגיש טוב.

3. עבודה אשר משלמת לכם מספיק – סכום כסף מסוים עבור מגורים משתנה ממקום למקום, אם אתם חיים מעבר ליכולת שלכם לעולם לא תוכלו להתאזן ולהרגיש חופשיים מהמרדף האין סופי אחר כסף והלחץ אשר הוא מביא איתו.

4. משהו שאתם טובים בו – לימדו ושפרו יכולות קיימות וטפלו יכולות חדשות. מעבר לכך, התמודדו עם מכשולים וצלחו אותם – תחושת ההצלחה על התגברות על מכשולים בחיים יוצרת תחושת סיפוק.

פירוש הנוסחה: (דוגמאות)

· במידה ויש לכם משהו שאתם אוהבים + משהו שאתם טובים בו = יש לכם תשוקה. התמקדו כיצד לשווק את אותו דבר שאתם עושים על מנת להגדיל את השכר שלכם.

· במידה ויש לכם משהו שאתם אוהבים + משהו שהעולם צריך = יש לכם משימה. על מנת להגדיל את יכולת ההשפעה שלכם עליכם ללמוד ולהגדיל את היכולות שלכם, קיימות וחדשות.

· במידה ויש לכם עבודה אשר משלמת לכם מספיק + משהו שאתם טובים בו = יש לכם מקצוע. האם אתם מרגישים מסופקים במקום עבודתכם? האם ישנה תחושה כי אתם מפספסים משהו? בחרו להתחיל לנסות דברים חדשים וגלו מה אתם באמת אוהבים

· במידה ומשלמים לכם מספיק + משהו שהעולם צריך = יש לכם שליחות ותכלית. כדי לא להרגיש שחיקה בחרו לאתגר את עצמכם להיות ולתת את ההכי טוב שלכם ולהמשיך להשתפר.


81 צפיות0 תגובות

יצירת קשר

אצור קשר בקרוב

bottom of page